Nieuw thema

Weer en klimaat

Deze periode werken wij aan het thema Weer en Klimaat. 

Na een korte introductie zijn we gaan de slag gegaan met woorden die we al kennen rondom dit thema. Ook hebben we allerlei vragen bedacht. Vragen die bij ons op kwamen zodra we aan dit thema dachten en vragen waar we echt antwoord op wilde hebben. Al deze woorden en vragen zijn verzameld bij de kennisoogst. 
 

Deze periode staan er een aantal doelen centraal voor aardrijkskunde, natuur en techniek. Daarnaast koppelen we de taaldoelen aan het thema. We leren en oefenen voor de taaltoetsen op school dit thema. 

 

We hebben al geoefend met de icoontjes van het weer. Wat betekenen de icoontjes? En welke icoontjes horen bij bepaalde betekenissen. 
We hebben onze ICT vaardigheden getest op internet en in Google documenten. 
 

Tot slot hebben we afgelopen week een eigen weersbericht gemaakt. We begonnen met een eerste versie. Daarin moesten de leerlingen zelf een aantal criteria verwerken. De dag erna hebben de leerlingen elkaar in groepjes tips en tops gegeven. Deze tips en tops moesten te maken hebben met de gestelde eisen. Een tip als: ‘ het is mooi’ is niet voldoende. De tip moest als volgt verwoord worden: ‘ je contouren van Nederland en de provincies zijn mooi getekend’. Vrijdag hebben we de definitieve versie gemaakt waarin de tips en tops zijn verwerkt. 

IMG_7410 IMG_7410
IMG_7411 IMG_7411
IMG_7412 IMG_7412